2020. jan 05.

Vélekedés - Tolkien

írta: szmozizok
Vélekedés - Tolkien

Egy író mind fölött

szmk_tolkien_h_1_1.pngA Gyűrűk Ura írójának életrajzi filmjéből ő maga hiányzik, a vizionárius.

A világ egyik legjobb filmjét (trilógiáját) nagyon szeretem. A könyv kifogott rajtam, de írójáról, azért tudtam pár dolgot, hiszen legendás. A Gyűrűk Ura könyvet egy nyelvész professzor írta J.R.R. Tolkien és az I. világháború lövészárkaiban már erről morfondírozott. Nem hétköznapi emberi történet, ahogy a mesevilág sem az, amit kitermelt magából. Mellesleg egy saját, újonnan kitalált nyelvvel megfűszerezve. Aki szereti Középfölde világát, szerintem annak mindegy, hogy 1 órás dokumentum- vagy másfél órás játékfilmet néz éppen, ugyanúgy ámulatba ejti, ahogy engem is. Külön adalék és jó szolgálatot tesz a Tolkien filmnek, hogy nemrég láttam a filmtrilógia rendezőjének, Peter Jackson-nak, formabontó dokumentum filmjét, Akik már nem öregszenek meg címmel. Az I. világháborús lövészárkos részek, így hatásosabban átélhetőek, az amúgy elég egyszerű életrajzi filmben. Aki kevésbé ismeri az írót, mint én, bizonyosan kap újdonságot, a Tolkien szakértők nem gondolnám. A legkönnyebben a Steve Jobs életéről szóló filmek segítségével tudnám pozicionálni. Készült egy Ashton Kutcher főszereplésével, ami felmondja tech-guru életét és készült egy Danny Boyle rendezésében Michael Fassbender főszereplésével. A második óriási kreativitással ragadta meg az Apple vezér életének lényegét, feszes tempóban. A Tolkien film nos olyan, mint a Kutcher-es Jobs film. Elmeséli a történetet, de pont a címszereplő mesés látnokisága nem villan fel. Remélhetőleg idővel a másik verzió is elkészül, addig is a Gyűrűk Ura rajongóknak, mind a Tolkien, mind Peter Jackson I. világháborús dokumentumfilmje elérhető az HBO GO-n.

ELŐZETES

POSZTEREK:szmk_tolkien_h_2.jpg

szmk_tolkien_h_1.jpg

szmk_tolkien_h_3.jpg

 

Szólj hozzá

kritika lord of the rings gyűrűk ura review tolkien vélekedés