2016. okt 16.

Csináld Magad - Jégvarázs születésnapi dekoráció

írta: szmozizok
Csináld Magad - Jégvarázs születésnapi dekoráció

Olaf hófelhővel a nappaliban sem olvad el


szmk_frozen_jegvarazs_olaf_1.jpgA Disney Jégvarázs című animációs filmjével nagyon betalált a kislányoknál. Az enyémnél is. A születésnapi zsúrjának dekorációs ötletét így a Jégvarázs tematikával akartam megvalósítani.

A világoskék és fehér lufikon túl az internetet ötletbörzéjét használva jutottam el a hófelhő ötletéig. A havas dolgok legfontosabb alapanyag a vatta, illetve a számomra eddig ismeretlen vatelin, amit méteráru boltban lehet beszerezni. Kartonból egy felhő alakot vágtam ki, majd beragasztóztam és néhány összegyűrt újságpapírt helyeztem rá.szmk_frozen_jegvarazs_olaf_2.JPGEzt követően mindkét oldalról vatelinnel borítottam, amit tűzőgéppel rögzítettem a karton széléhez, illetve felül hagytam rést ahonnan további újságpapírt tudtam belegyömöszölni míg a kívánt vastagságot el nem érte.Után zártam le teljesen mindkét oldalról.szmk_frozen_jegvarazs_olaf_3.jpgA hópelyhek/hóesés pedig vatta gömbök damillal lelógatva.szmk_frozen_jegvarazs_olaf_4.jpgA végeredmény nagyon impozáns lett a maga nemében és ekkor jött villámcsapásként az ötlet, hogy ugyanezzel a módszerrel akár hóembert is lehet készíteni, azaz Olaf is megvalósítható, mégpedig életnagyságban, hogy még nagyobb legyen az öröm. Olaf testalkat annyiban különbözik egy átlag hóemberétől, hogy a feje szűken indul és az orránál kiszélesedik majd egy félgömb… úgy nagyjából. Ezt az alakot vágtam ki kartonból, majd a testét még egyszer. Ellentétesen bevágva és a kettőt összecsúsztatva már állt is a figura  váza.szmk_frozen_jegvarazs_olaf_5.jpgEz önmagában már elég lenne, de feltételeztem az intenzív használatot, így támasztó elemeket vágtam a maradék kartonból, a fej alakjának kiemeléséhez, a nyaki rész megtartásához és a lábazathoz, hogy minden esetben megálljon. A kezeket és a „hajat” drótból hajtogattam, az orrát pedig írószerboltban kapható narancssárga kartonból csavartam és mindent szigetelő szalaggal rögzítettem, mert éppen az volt kéznél.
szmk_frozen_jegvarazs_olaf_7.jpgMindezek után újságpapír galacsin gyúrás nagy mennyiségben és folyékony ragasztó minden kartonfelületre volt a következő lépés. Végül a vatelin borítás tűzőgéppel. Külön a test és fej, előröl majd hátulról. A végén hagyni kellett rést, hogy a végleges alakjához még lehessen behelyezni újságot. Az élettelen Jégvarázs Olaf kész.szmk_frozen_jegvarazs_olaf_8.JPGFekete színű kartonnal kellett életet lehelni bele, gombok, száj, szem és szempillák, a foga pedig egy vatelin darabka. Minden folyékony ragasztóval rögzítve. A drót kezét és a haját barna krepp papírral csavartam be. Olaf elkészült.szmk_frozen_jegvarazs_olaf_9.JPGA hófelhővel együtt még mutatósabb...szmk_frozen_jegvarazs_olaf_10.JPGA hópehely vagdosás már levezető tevékenység további hangulatkeltéshez, tematikus pohár és szalvéta pedig mindenhol kapható, a fiúknak Bosszúállós is. A tortára pedig porcukorból készült fondant Olaf alapanyaga.  szmk_frozen_jegvarazs_olaf_11.JPG

szmk_frozen_jegvarazs_olaf_12.JPG

szmk_frozen_jegvarazs_olaf_13.JPG

Kész a Jégvarázs születésnap, hogy ez a nap más legyen, mint a többi…

szmk_frozen_jegvarazs_olaf_1.jpg

Szólj hozzá

születésnap party disney anna diy dekoráció birthday frozen sven hans olaf christoph elza decoration decor csinald magad csinaldmagad jégvarázs legyen hó