2019. okt 14.

Joker - A lépcső tánc jelenet

írta: szmozizok
Joker - A lépcső tánc jelenet

Filmes hiba vagy bizonyíték?

szmk_joker_dc_3.jpgTöbbszöri megtekintés után kiszúrtam valami furcsaságot a Joker film egyik legjobb jelenetében.

Rá is kerestem az  interneten. Mélyre nem ástam, csak a google-ben és címszavakkal. Nem találtam róla említést, de ettől függetlenül biztos nem én vagyok az első akinek feltűnt. Aki nem látta a Joker filmet, annak nem tanácsos az én megfigyelésemmel kezdenie az élményt, mert a lentebbi sorokban biztosan elrontom a film csattanóját. Kedvcsinálót ellenben írtam, ahhoz erre tessék.szmk_joker_dc.jpegKonkrétan harmadik alkalommal néztem meg a moziban a Joker-t. Ellentmondásokkal és fordulatokkal teli alkotásról révén szó az internet tele van elméletekkel, kiemelten a végével kapcsolatban. Nem kezdem az ősrobbanástól, a film vége egy olyan jelenet amely azt feltételezi, hogy...szmk_joker_dc_1_1.jpg...az egész történés, vagy csak egy része, pusztán Arthur Fleck agyában játszódik. A valóságban nem történik meg. Konkrét bizonyítékról például a ScreenRant nevű mozis oldal cikkében olvastam és meg is győződtem róla, hogy valóban így van. Az elején, mikor a szociális munkással beszélget az irodában, hirtelen bevillan a film végi fehér kórterem, Arthur pedig készakarva az ajtóba veri a fejét. Az óra 11:12-t mutat mindkét helyszínen, mintha egy időben történne a kettő. Az én felfedezésem egy sokkal ikonikusabb jelenetben van és a cigarettával kapcsolatos.szmk_joker_dc_4.jpgA teljes Jokerré válás pillanata, a szintén botrányt kavart Gary Glitter számra, azaz a Hey Songra történő lépcső tánc.  A tánc elején cigarettázik, majd eldobja és talán még rá is tapos. Rengeteg lépcsővel és szenzációs mozdulattal később a jelenet belassul, a fejét hátrahajtja és a kamera az arcával egy szintben veszi, ahogy cigivel a szájában jobbra-balra lengeti a fejét és fújja ki füstöt. Pazar képsor ez, de feltételezve a tánc valós időben történik, tehát nem ugrunk az időben, akkor lehetetlen. A cigaretta a felénél jár, illetve a zsaruk a lépcső tetején csak nem várják meg, hogy még rá is gyújtson újból az üldözött.

Jön a poén az egészben. Normál esetben ez egy filmes baki szerintem, de azt feltételezve, hogy ez egy fantázia, az ellentmondás szándékos is lehet. Szerintem egyébként szándékos és a legszebb az egészben, hogy a film egy olyan jelenetében, amit még jó ideig mutogatni fognak, annyira meghatározóra sikeredett.

Nagyon kíváncsi lennék Ti mit gondoltok? Esetleg szintén kiszúrtátok? Szándékos vagy filmes baki? Örülnék, ha megosztanátok véleményetek hozzászólás formájában! Köszönöm!szmk_joker_dc_1_2.jpg

Korábbi Joker szerepekről itt, a filmről az első élményes véleményt itt, olvashattok. Az lépcsőt is megkerestem Bronxban, google térkép segítségével, az itt található. Az előzetes és poszterek az alábbiakban, a film meg még javában megy minden moziban.

ELŐZETES:

POSZTEREK:szmk_joker_phoneix_dc_comics_batman_gotham_city_bruce_wayne_3.jpg

szmk_joker_phoneix_dc_comics_batman_gotham_city_bruce_wayne_2.jpg

szmk_joker_phoneix_dc_comics_batman_gotham_city_bruce_wayne_1.jpg

szmk_joker_phoneix_dc_comics_batman_gotham_city_bruce_wayne_4.jpg

szmk_joker_phoneix_dc_comics_batman_gotham_city_bruce_wayne_5.jpg

szmk_joker_phoneix_dc_comics_batman_gotham_city_bruce_wayne_6.jpg

szmk_joker_phoneix_dc_comics_batman_gotham_city_bruce_wayne_7.jpg

szmk_joker_phoneix_dc_comics_batman_gotham_city_bruce_wayne_8.jpg

szmk_joker_phoneix_dc_comics_batman_gotham_city_bruce_wayne_9.jpg 

Szólj hozzá

baki hype joker batman dc gotham todd phillips gotham city Joaquin Phoenix