2018. máj 23.

Csináld Magad - Han Solo dekoráció

írta: szmozizok
Csináld Magad - Han Solo dekoráció

Ezeréves Sólyom és Holosakk is készült az új Star Wars premierre

szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_3.JPGA Star Wars premier mindig nagy esemény és általában valamiféle kísérő rendezvény dukál hozzá, melynek galaktikus hangulatát csillagok háborújás dekorációval lehet a végletekig fokozni. A Solo: Egy Star Wars történet bemutatójának alkalmából a korábbi csináld magad projektekhez képest gyorsabb és filléres alkotások születtek pofon egyszerű megoldásokkal.

SOLO mécses fénykép transzferálással

A technika a fénykép transzferálás amiről részletesebben a Csodanő üvegkép projektnél értekeztem. A SOLO mécsesek esetében annyi az újdonság, hogy színes a kép, mert azzal is működik.

A kívánt képet !LÉZER! nyomtatóval kinyomtatjuk. Én a hatszögletű befőttesüvegeimhez szerkesztettem egyet. Négy oldalon az ábra, hátul egyik oldalon a SOLO logó a másikon a blogom/szervezetem emblémája.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_2.JPGA kinyomtatott képeket ráragasztjuk a csodafóliára aminek a hivatalos nevét a mai napig nem tudom. Írószerboltokban kapható öntapadós és áttetsző, amivel az iskolások füzeteit és könyveit lehet bekötni. Ragasztás után szinte azonnal mehet a víz alá és lehet ujjal dörgölni a papírt.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_3_1.JPGAz első dörgölést követően hagyni kell megszáradni, és akkor látszik, hogy koránt sincsen kész. Még legalább 2x meg kell ismételni a műveletet.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_4.jpgAzért is csodafólia, mert háromszori dörgölés után is megmarad a tapadás és semmiféle ragasztóra nincs szükség, csak befőttes üvegre, egy színben passzoló szalagra és teamécsesre.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_9.JPGszmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_10.JPGszmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_6.JPG

 

Kessel Futam Ezeréves Sólyom színes kartonból

Bosszúállók girland készítés eredményességén felbuzdulva akartam valami hasonlót. A Millenium Falconnak elég jellegzetes a formája, így az első ötlet a szürke kartonból kivágni a körvonalát. A régi-új Kessel Run verzió kinyomtatását követően tovább gondoltam...szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_1.JPGSzétvágtam Han Solo űrhajóját és a jellegzetes domborulatokat újból körberajzoltam a szürke kartonon. Utána a kék (nyomtatva sötét) részekből a nagyobbakat megint kivágtam és sablonnak használtam, de ezúttal sima kék lapon.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_2_2.JPGA kipufogókat és ablakokat fekete dekorgumin (mert volt otthon nyesedék) körzővel megrajzoltam.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_3_2.JPGAz alábbi képpel bizonyítom, hogy nagyon egyszerű és bütykölni szerető gyerekeknek igazán vonzó projekt ez.  Miután megvan rajzolva a sablon egy kisiskolás simán boldogul... egyedül összerakja, meg követel még kettőt elvitelere.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_8.jpgÍme a Kessel Futam Ezeréves Sólyom kartonból, egy amolyan robbantott ábra szerű fotóval.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_4_1.jpgA domborulatoknál forró ragasztót szerettemvolna használni távtartónak, hogy jobban kiemelkedjenek. Távtartóként sikerrel jártam, de a ragasztás nem jött össze, ezért a forró ragasztót még pillanat ragasztóztam a kedvenc Palmatex-szel.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_5.JPGAz ágyú szabad kézzel készült, az antenna pedig kör alakú karton félig bevágva, majd picit összehúzva és megragasztva.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_9_1.JPGA SOLO film premierje még nem volt meg, így asztalon kiterítve láthatjátok az 5 Sólymot. Girland formában azaz szalagra felfűzve később tudom megmutatni a facebook oldalamon.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_7.JPGszmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_6.jpg

 

Ezeréves Sólyom gipszből

Sokat nem kellet agyalnom, ez ugyanaz a Millenium Falcon, mint amit a Csillagok Háborúja karácsonyfához készítettem csak akasztó nélkül. Ezúttal asztaldíszként funkcionál majd, illetve szuvenírként a premier előtti vetítésen részt vevő gyerekeknek. szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_1_1.JPGNyolc darabot öntöttem az újból kölcsönkért szilikon jégkocka készítő sablon segítségével gipszből. Alul és felül műgyantával kentem a szilárdság miatt. Lefújtam szürkével, majd ecsettel festettem rá sötétszürke és vörös paneleket. A viharvert effekt feketével száraz ecsetelés.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_4.JPG

 

DEJARIK azaz a Holosakk tábla és figurák fénykép transzferálással

A végére hagytam a legizgalmasabbat. A hologram dolgot már korábban meg akartam valósítani, mégpedig a Leia hercegnő "segítsen Obi-Wan Kenobi" jelenetet reprodukálva, de most jött el az idő, ezért a Millenium Falcon fedélzetének legendás sakktábláját készítettem el igazodva a SOLO filmhez.

Végre elhasználhattam a minden háztartásban fellelhető "valamire még jó lesz" alapanyagot, esetemben ezt a farost lemezt (vagy akármi is a neve). A kör méretét az alapanyag határozta meg.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_8_1.JPGA kör kivágásához visszatértem a kedves ismerősöm "játszóházába", aki segített a Thanos Végtelen kesztyűjében is. Neki természetesen van dekopírfűrésze.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_10_2.JPGSzintén "valamire még jó lesz" nem túl szép és gyűrött kartonra rajzoltam meg a tábla stenciljét körző segítségével. A belső kör sugara egy egység a középső kettő, a külső pedig másfél. Nézegettem eredeti képeket és így osztottam fel, hivatalos szabványt nem találtam sehol.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_17.JPGElőször ezüsttel fújtam le a táblát, a kartonból pedig szikével kivágtam váltakozva a mezőket.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_22.JPGStenciles, fekete festékkel történő fújás a következő lépés. A karton nem tapadt jól és egyenetlen volt ezért köveket pakoltam rá a megfelelő takarás érdekében.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_23.JPGKész a kör alakú sakktábla a DEJARIK. Jöhetnek a figurák.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_24.JPGTermészetesen mielőtt bajlódtam volna a táblával lepróbáltam a hologram figura megvalósítási ötletemet, és szerencsére az elképzelésnek megfelelő lett. Csupán  kettő dimenziós, de egyszerű és nagyszerű, ezért megteszi. Ugyanarra a fénykép transzferálási módszerre gondoltam, mint a mécses esetében, csupán befőttes üveg helyett, szintén írószer boltban kapható átlátszó műanyag lefűző előlapot használva.

Az első akadály, hogy a DEJARIK szörnyekről nincs túl sok kép a neten, de azért találtam párat, egyes esetekben DIY figurák képét. Húsvéti tojásként Az utolsó Jedik porgja is játékba került. Képszerkesztő program segítségével,  és képszerkesztő program trükköket bemutató youtube videókat követve hologram stílusúra szerkesztettem a lényeket, közepesen elégedett sikerrel. Az alábbi galériában találjátok őket:

Ismétlem a fontos szabályt: lézer nyomtatót kell használni.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_11_1.JPGA kivágott szörnyecskéket anyagspórolósan rá kell ragasztani a mécseseknél is használt csodafóliára.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_12.JPGUgyanúgy háromszor kell vízbe áztatni és dörgölni.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_13_1.JPGAz elkészült matricákat írószer boltban kapható átlátszó műanyag előlapra kell ragasztani, majd kivágni. Ahhoz, hogy meg is álljanak, ugyanabból az előlapból készítettem talpakat. Ezt nem részletezem, mert lehetne kisebb, visszafogottabb és stabilabb is, de mindig annyit időt szánok amennyi jól esik. Biztosan van jobb megoldás, az enyém a képen látszik, valódi sakktáblával tesztelve a látványeffekt.szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_18.JPGKözelről annyira nem, de tisztes távolságból és megfelelő szögből szerintem vállalaható lett...

...JÖHET A SOLO: Egy Star Wars történet PREMIER!

A díszítés éles bevetéséről a premier-t követően lesznek képek a facebook oldalonKorábbi csináld magad alkotások itt!szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_32.JPG

szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_27.JPG

szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_28.JPG

szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_29.JPGszmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_31.JPG

szmk_star_wars_csillagok_haboruja_han_solo_chewbacca_millenium_falcon_ezereves_solyom_kessel_run_futam_33.JPG

 

Szólj hozzá

star wars csináld magad solo diy csillagok háborúja ezeréves sólyom chewbacca millenium falcon han solo csinaldmagad lando calrissian dejarik holosakk kessel run kessel futam