2017. nov 09.

Csináld Magad - A Csodanő fénykép

írta: szmozizok
Csináld Magad - A Csodanő fénykép

Nyomtatott kép transzferálása üvegre

szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_banner.jpgAz ötletet a Wonder Woman blu-ray szülte. Az "így készült" extrákat tanulmányozva egy nagyon érdekes kisfilm került az utamba: "A Photograph Through Time". Alábbiakban egy kis ízelítő:

Kettő DC filmben is felbukkan az a bizonyos régi fénykép. Az érdekessége, hogy már csak pár hónap volt hátra a Batman v Superman bemutatóig, a Wonder Woman önálló film forgatása pedig még el sem kezdődött a készítésekor. Összetrombitálták a stábot és félkész díszletek előtt kezdődött a különleges fotózás. Ez volt a Csodanő film első munkaművelete, majd nagyjából fél évvel később forgatták az aktuális jelenetet.whksmgqt7cks7wemsfafznocpc0.jpgA képet a korhűség (már amennyire egy amazonnal a középpontban ez lehetséges) érdekében üveglapra fényképezték kollódiumos technikával. A lényege, hogy az üveglapot kollódiummal bevonják, majd ezüst nitráttal teszik fényérzékennyé, a fényképező lencséjéről leveszik a sapkát és engedik be a fényt megfelelő ideig. Az érzékenyítést közvetlen előtte sötétben kell elvégezni, ezért a helyszínen fel kell állítani egy sötét szobát is.03-wonder-woman-002-nocrop-w710-h2147483647.jpgA fénykép felbukkanása hatásos rész Az igazság hajnalában, Csodanő először harci díszben, szuper Hans Zimmer zenei témával. Wonder Woman önálló filmjében elsőre azt hittem sima fénykép amit állagmegőrzés céljából üveglapok között tárolnak, de nem. Az üveg maga a fénykép, az elkészítésének a körülményeit  és módját látva számomra még jobban felértékelődött, mint filmes ereklye, ezért el is készítettem kis csalással.

Első lépésnek meg kell keresni a teljes fényképet amit nem találtam, pontosabban megtaláltam... erről többet nem írok, mert icipici törvénytelenséget követtem el. Képszerkesztővel kicsit belemaszatoltam, ami figyelmes szemmel látszik a bal oldali épületen.szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_23.jpgA fényképek transzferálásának több módszere is van. Közös nevezőjük, hogy kizárólag LÉZER nyomtatóval nyomtatott képek esetén működnek.

A hobby boltokban kapható transzfer ragasztó vagy médiummal nem jártam sikerrel, kipróbáltam üveg és fa felületen egyaránt, de gyenge és sérülékeny réteg képződik. Az is lehet rossz márkát választottam. A transzfer oldattal fára már remek eredményeket értem el amit egy későbbi bejegyzésben mutatok meg, de üveg esetében az oldat is zsákutcának bizonyult.

Végül a legegyszerűbb megoldás járt sikerrel. A ragasztószalagos. Azért így hívom, mert a példák amiket felkutattam, mind kis ábrák transzferálását mutatták be széles áttetsző ragasztószalaggal. A Csodanő fényképhez a ragasztószalag kevés, ezért alternatív megoldást találtam ki. Írószerboltokban kapható öntapadós füzet- és könyv bekötésére használt átlátszó fólia, aminek a hivatalos neve még most is ismeretlen a számomra. Erre ragasztottam a lézer nyomtatóval, sima 80 grammos papírra, nyomtatott képet.szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_2.jpgFelragasztást követően, hosszú percekig simítottam vonalzóval, hogy biztosan jól odaragadjon.szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_3.JPGAztán langyos vízbe merítve a nyomtatott kép hátoldaláról ujjal ledörzsöltem a papírt.szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_4.jpgAz eredmény minősége tökéletes, a fólia nem szakad, a festék nem jön le. Annyira egyszerű, hogy akár egy óvodás is besegíthet.szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_5.JPGPersze a segítségnek ára van, Anna és Elsa is készül menet közben a Jégvarázsból.szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_6.JPGA nedves fénykép csalóka, száradás után újra neki kell állni dörzsölni. A száradási folyamatot hajszárítóval lehet gyorsítani.szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_7.JPG

 

szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_8.JPGA harmadik dörzsölés lesz az utolsó.szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_9.JPGA keret nélküli fényképtartó üvegére az oldalakon minimális pillanatragasztó használva ragasztottam fel. Nem volt szükség a teljes felület ragasztására, mert a fólia szépen rásimul az üvegre.szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_10.JPGA tökéletesebb összhatás érdekében a filmben szereplő Bruce Wayne levelet is összedobtam. A neten található Wayne Enterprises logók közül kiválasztottam a filmben szereplőhöz legközelebb állót, és azon picit még módosítottam. A kézírásom förtelmes, ezért a szöveget is nyomtattam pasztell sárga 160 grammos papírra.szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_13.jpgElkészült a Wonder Woman azaz Csodanő fénykép utánzata, nem kollódiumos eljárással, hanem ragasztószalagos lézer nyomtatott fénykép transzferálással.szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_12.jpg

szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_14.jpg

szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_16.jpg

szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_15.JPGAzt nem kell mondani a technika mennyi egyéb kreatív lehetőséget hordoz magában. Például a végeredményt befőttes üvegre helyezve alkalmas egyedi mécses készítésére is, ráadásul a fólia hátuljának marad annyi tapadása, hogy nem kell ragasztani sem, és a kép bármikor könnyedén áthelyezhető másik üvegfelületre, mondjuk ablakra. szmk_wonder_woman_csodano_diy_csinald_magad_uvegfenykep_glassphoto_22.JPGA Csodanő fényképéről végezetül még egy érdekesség. Aki belenézett a bejegyzés elején a kisfilmben láthatta a Batman v Superman, az Acélember és a jövő héten bemutatandó Igazság Ligája film rendezője Zack Snyder is ott téblábol a fotózáson, ráadásul katonának öltözve. Bizony ez a Wonder Woman film egyik húsvéti tojása. A rendező a fénykép jobb oldalán lévő katona a háttérben.

Mehet a fénykép a többi filmes csináld magad alkotás közé amikről itt lehet olvasni.img_4722.JPG

 

Szólj hozzá

csináld magad superman batman diy zack snyder dc justice league csodanő wonder woman igazság ligája