2017. jún 23.

Csináld Magad - Farkas / Logan karmok

írta: szmozizok
Csináld Magad - Farkas / Logan karmok

Adamantium porfogó rajongói otthonokba

img_6244.JPGAz ötlet egy korábbi nyálcsorgatós DVD kiadványtól származik. Adamantium gyűjteménynek nevezték, és az addig kiadott összes X-men filmet tartalmazta, illetve a Farkas öklét karmokkal. Igazán látványos kiadvány Marvel rajongóknak, azonban két óriási hibával. Az egyik az ára, a másik, hogy az összes DVD már megvolt Nekem külön-külön. Könnyedén lebeszéltem magam róla, de az ötletet elültette mélyen.

(Gyors fogalomtár: Wolverine az eredeti angol neve a karakternek, ami fordításban Rozsomák, de a filmekben Farkas-nak fordítják a karakter becsületes neve amúgy Logan, az adamantium pedig egy nem létező fém az X-men univerzumból, de aki ezt az írást megnyitotta és olvassa az úgy is biztosan tudja)

szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_1.jpg

 

A netet böngészve a legtöbben kézben fogható Wolverine karmokat készítenek maguknak a legkülönfélébb alapanyagokból, többféle sablon alapján, de az igazat megvallva ezek mindaddig látványosak amíg kézben tartja az ember, amint leteszi már nem mutat jól szerintem. Persze ha már egyszer vagdosok, meg kenegetek, meg festegetek ezt is összerakom, de a fő cél egy hasonló „szobor” elkészítése, mint a DVD gyűjteményben. A karom sablon kis átalakítással megvan, azonban szobrász nem vagyok, így az ököl elkészítésének kérdése marad hátra. A kereső kifejezések: csináld magad, DIY, kéz, ököl.

Martha Stewart oldalán landoltam aki nem túl izgalmas gyertyatartókat önt ki a saját kezének lenyomatából. De a keresett anyag megvan, a fogorvosi alginát. Ezzel veszik le a fogsor lenyomatát, márpedig ha a szájba belemehet akkor a kezet is bele lehet dugni sérülésmentesen. Az interneten rendelhető, de az is jó megoldás, ha van egy kedves fogorvos ismerős, mint Nekem. 

Fontos még egy megfelelő edény ami valamivel nagyobb mint az öklöm, de nem anyag pazarlóan túl nagy. A tejfölös vödörre esett a választás, mert nem erős a fala így könnyedén ki lehet majd a negatívot szedni belőle, illetve beltartalma jó túrós tésztához és tejfölös krumplifőzelékhez is.szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_5_1.JPGAz alginátot kaptam, nem a feladathoz választottam, és persze extra gyorsan kötő típusú. Kevesebb mint 2 perc állt rendelkezésre a kikeverésre és a lenyomat elkészítésére. Természetesen elsőre felsültem, a leírás szerinti arányokkal a keverés után az öklöm felét sem voltam képes belenyomni. A lenti képen a jobboldali sablon lett belőle. A második próbálkozásnál több vizet használtam, biztosan nem értem el a kellő homogenitást, mert nem kevertem 2 percig, de beledugtam a kezem és vártam. Érezni lehetett, hogy pillanatok alatt megköt és lazán kihúztam a kezem. A képen a bal oldali lenyomat nem túl látványos így, de kiöntöttem gipsszel.szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_6_1.JPGA gipsz is gyorsan megköt, egy óra után nyugodt szívvel, de nagyon finoman tördeltem le róla az alginátot. A felesleges gipszet pedig szilikon Halálcsillag formába öntöttem, ne vesszen kárba.szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_7_1.JPGHihetetlen részletgazdag lett a végeredmény, aprócska hibákkal amit finom csiszolópapírral lehetett orvosolni, a buborék miatti lyukak esetében vagy benne maradt az alginát, vagy hagytam a fenébe, és csináld magad termék védjegyeként tekintettem rá. A kezem textúráját azonban nem akartam megőrizni csak az alakját, mert részemről képtelenség megfelelően bőrhatásúra lefesteni, az emberi köröm és szőr kérdésbe meg bele sem gondolnék igazán. Szóval kesztyűs kéz lesz majd belőle, mint a „bolti” változat.szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_8_1.JPGEgy ekkora gipsz öntvény lassan szárad ki, ezért és más okokból hetekig nem foglalkoztam vele.

Jöhetnek a karmok, az alábbi sablont választottam, de rengeteg létezik:szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_2.jpg

Itt meg kell hozni egy fontos döntést. A karmok illeszkedésére nincs egységes álláspont. Az alábbi galériában is látszik a képregény Rozsomák kesztyűjén behúzva is van valamiféle fém hüvely, az öreg Logan és az adamantium gyűjtemény esetében a karmok töve nem kúszik fel a kézfejre, ellenben az X-men kezdetek: Farkas film promóciós képén igen. Hugh Jackman mérges tekintete meggyőzött, az utóbbit választottam.

A sablont vastag kartonból vágtam ki, illetve szürke színes kartonból is. A kézbe fogható verziónak a nyúlványát amin a lyuk van levágtam, az a szoborhoz nem kell.  A színes karton lényege az lett volna, hogy a vastag karton enyhén hullámos felületét eltüntesse, de a későbbiekben ez felesleges lépésnek bizonyult.szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_11_1.JPGA merevségét és a sablon szerinti éles részeket úgy oldottam meg, hogy a karton hullámai közé forró ragasztót nyomtam. Ahol élesnek kell lenni ott fogóval összenyomtam, ahol pedig szélesnek ott nem.szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_10.JPGElkészítettem a kézben tartható változatot, az orchideák virágait támasztó pálcákból szúrtam át kettőt a három Farkas karom rögzítéséhez. Jól néz ki, de továbbra sem hozott lázba.szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_16.JPGA Kylo Ren sisak papírmasé technikája nem jött annyira be, ezért az X-men világ adamantium keménységét műgyantával kívántam elérni. Lekentem mindent az Amerika Kapitány jelmezhez is használt gyantával. Festékboltban beszerezhető, két komponensű, mérgező ezért szabadban vagy jól szellőző helyiségben és szájmaszkban kell dolgozni. Az ecset ezúttal írószerboltból a legolcsóbb iskolai ecset, mivel nem nagy a felület és eldobom utána. Érdemes a lógató szerkezet is megfigyelni, egy széken a kukta tartja a grillező húsvillát amire drót van feltekerve és arra felfűzve az irat csipeszek.szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_17.JPGA karton beitta a több réteg gyantát is és nem akart a felület alakulni, az élekről nem is beszélve, ezért másnap lekentem a szintén festékboltból származó poliészteres autógittel, és lecsiszoltam. Gyorsan kötő anyag, kis mennyiségekkel haladtam, mire a harmadik karom is megvolt már csiszolhattam az elsőt. Erre a fázisra annyira belelendültem, hogy fénykép nem is készült. Ugyanaz mint Amerika Kapitány esetében, egy érdes felület jön létre a két komponensű gittel, amit hosszadalmas és poros csiszolás követ amíg a kívánt simaságot el nem érjük.

Ezután kellett a Farkas karmokat az ökölbe illeszteni. Eleinte csiszoló papírral kezdtem vájatokat faragni, aztán ahogy próbálgattam bele és mozgattam kiderült a műgyanta és gitt kombináció iszonyú kemény és magával a karommal tudtam mélyíteni vájatokat a gipszben. A szélességgel már nem is kellett így törődni, a mélységet a bal szélsővel meghatároztam, és ahhoz igazítva folytattam a középsővel majd a bal szélsővel. Nem egyszerű egy szintre hozni meg hogy megfelelően álljanak, a szélsők kicsit kifelé, de szemmérték bőven elég volt az elfogadható eredményhez. Pillanatragasztóval rögzítettem a végeredményt.szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_19.JPG

szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_21_1.JPGFontos lépés következik. A gipsz rendkívül jó alapanyag, de törékeny és sérülékeny. Az öklöt is lekentem műgyantával, kétszer is. Előtte kipróbáltam a félresikerült darabon, nem képez felületet, a gipsz beissza és jóval ellenállóbb lesz tőle. Ezen túlmenően a karmok tövénél az ecsettel nagyobb mennyiséget aláfolyattam, így a pillanatragasztóval együtt a rögzítés most már sziklaszilárd. Hagytam megkötni, elvileg pár óra, de szerintem egy hetet is vártam, aztán lefújtam autógittel, ezt szántam alapozónak. Eltüntette a karmokról a csiszolás karcolásait, és a kézen lévő bőrlenyomatot is, a körmöm még mindig látszott, de még jön a festék.szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_22.JPG

szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_23.JPGElőször lefújtam feketével.szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_24.JPGMásnap kimaszkoltam az öklöt.szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_26.JPGMajd lefújtam krómmal.szmk_wolverine_farkas_diy_csinald_magad_29.JPGAnnyira türelmetlen voltam a festés tekintetében, hogy 3 rétegben iszonyú vastagon fújtam. Ez a króm esetében szép színt eredményezett a feketénél viszont túl magasfényűt. A fekete ilyen vastagon 24 óra alatt sem tudott megszáradni ezért a maszkoló szalag is kikezdte... Elégedetlen voltam a végeredménnyel és újra fújtam sokkal türelmesebben feketével, vártam több mint két napot, majd újra kimaszkoltam az öklöt és lefújtam krómmal. Továbbá lefújtam a kézbe vehető Farkas karmokat is, de itt nem használtam autógittet, csak műgyantát ezért olyan felületet kaptam mintha alufólia lenne. A látszat csal nagyon merev és veszélyes lett, de nem néz ki túl jól.szmk_csinald_magad_diy_wolverine_farkas_karmok_claws_2.JPGA teljes anyagszükségletet az alábbi képen összegezném, az időszükséglet elrettentő lehet, pláne várakozási időkkel, ezért nem nyilatkozom, meg nem is tudom igazán. Pénzszükséglet pedig attól függően alakul kinek mi van otthon és mi marad a végére. Arányosítva és elsőre is türelmesen festegetve szerintem bőven 5 ezer Ft alatt marad.szmk_csinald_magad_diy_wolverine_farkas_karmok_claws_1.JPGA végeredményre funkcióját tekintve a porfogó a legjobb megnevezés, de egy képregény-film rajongónak ettől áramlik igazán a "csi" a nappalijában. Az adamantium gyűjteményem szerintem százszor jobb a boltinál, a saját öklöm, a karmok jóval agresszívebbek, felületi hibái emlékeztetnek Én csináltam, és milyen türelmetlen vagyok. Készítettem képet az X-men DVD-k társaságában, amik hamarosan kiegészülnek a sorozat legjobb darabjával a Logan fémdobozos Blu-ray kiadvánnyal. Így minden együtt számomra pazar látvány. Szerintem X-professzor is büszkén kitenné a mutáns iskolájában.szmk_csinald_magad_diy_wolverine_farkas_karmok_claws_7.JPG

szmk_csinald_magad_diy_wolverine_farkas_karmok_claws_9.JPG

szmk_csinald_magad_diy_wolverine_farkas_karmok_claws_10.JPG

szmk_csinald_magad_diy_wolverine_farkas_karmok_claws_11.JPG

szmk_csinald_magad_diy_wolverine_farkas_karmok_claws_5.JPG

szmk_csinald_magad_diy_wolverine_farkas_karmok_claws_8.JPG

szmk_csinald_magad_diy_wolverine_farkas_karmok_claws_12.JPG

szmk_csinald_magad_diy_wolverine_farkas_karmok_claws_6.JPG

szmk_csinald_magad_diy_wolverine_farkas_karmok_claws_3.JPG

szmk_csinald_magad_diy_wolverine_farkas_karmok_claws_4.JPG

 

Szólj hozzá

farkas csináld magad marvel diy logan rozsomák wolverine karmok x-men