2016. dec 22.

Csináld Magad - Kylo Ren sisak

írta: szmozizok
Csináld Magad - Kylo Ren sisak

A Star Wars VII: Ébredő Erő gonosztevője kartonból

szmk_star_wars_diy_kylo_ren_sisak_helmet_banner_1.jpgAki keres talál. Én saját készítésű csináld magad (DIY) sisakot kerestem filmes témában és rendre Dali-Lomo oldalára és videóihoz jutottam. A srác mindent felvesz videóra amit készít és már jó nagy a gyűjteménye, spártai sisaktól a 300-ból kezdve a Vasemberen át egészen a Star Wars-ig. A technika amit használ pedig a pepakura. Egy klassz program ami a háromdimenziós testet leképezi kettő dimenzióba, hogy kartonból kivágva és összeragasztva elkészülhessen a nagy mű. Így szinte bármit lehetséges elkészíteni, de vannak időigényes és bonyolultabbak (Vasember) és vannak egyszerűbbek (Amerika Kapitány). Az ingyenes pepakura programmal csak megnézni lehet a terveket, illetve nyomtatni meg átméretezni, de szinte mindenről van pdo (pepakura)  fájl az interneten, a könnyebbség kedvéért gyakran pdf-ek is rendelkezésre állnak. Ha nem akarunk belemerülni a program rejtelmeibe, akkor azonnali nyomtatással is szép dísz lesz, de érdemes kis utánajárással a fejmérethez igazítani, mert akkor néha fel is lehet venni a sisakokat. 

A Csillagok Háborúja VII. rész Az Ébredő Erő megjelenésével adta magát, hogy elsőként Kylo Ren sisakját készítsem el. A pdf-et kinyomtattam majd a részeket nagyjából kivágva stiftes ragasztóval kartonra ragasztottam. A kartonnal együtt már pontosan vágtam ki darabokat olló és szike segítségével. Az összerakásnál vannak egyértelmű dolgok, de Dali Lomo videóját használtam mankóként és így összeállt a karton sisak, ami Nekem már önmagában nagyon tetszett. Segítségként valamilyen ragasztó szalaggal kívülről össze illesztettem a darabokat, hogy könnyebb legyen belülről a folyékony forró ragasztóval összeragasztani, de aki ügyes az csinálhatja rögtön a forró ragasztással is.szmk_star_wars_diy_kylo_ren_sisak_helmet_1.JPG

szmk_star_wars_diy_kylo_ren_sisak_helmet_2.JPGInnentől többféle megoldás létezik különböző strapabíróságú és látványú végeredménnyel. Elsőre az olcsó megoldást választottam. A karton sisakot az illesztések eltüntetése végett és további keménység elérése érdekében 2-3 rétegben papírmaséztam. Újságpapírt tépkedtem és tapéta ragasztóba mártottam, majd felragasztgattam. A tapéta ragasztó nem feltétlen szükséges, lehet dekupázs ragasztó is. Egy éjszaka alatt megszáradt és szépen kopogott, de így annyira nem mutatott jól, ezért innen már nem volt visszaút. A szájmaszk díszítő elemeit papírmasé nélkül ragasztottam rá.szmk_star_wars_diy_kylo_ren_sisak_helmet_5.JPGA papírmasé után gletteltem. Nem vittem túlzásba az anyagválasztást, ami otthon a falakat borítja, maradékból. Elsőre használtam szerszámot, aztán rájöttem csak akadályoz, így az ujjammal folytattam, bekentem az egészet. Nagyjából. szmk_star_wars_diy_kylo_ren_sisak_helmet_9.JPGA száradást követően, másnap, finom szemcséjű csiszolópapírral óvatosan átcsiszoltam, annyira nem koszolt ez a munkafolyamat, mint számítottam rá. Nagyon jó felület lett a vége, elégedett voltam, de törékeny. Itt jött el a felismerés pillanata, hogy hiába illeszkedik a fejemre tökéletesen, ez csak dísz lesz. Más anyag kell majd a későbbiekben, ami strapabíróbb. Például olyan megoldást is láttam, amikor a gletthez valamiféle ragasztót kevernek nem csak vizet, de a festékboltok feltérképezésével az autóipari glettek és a műgyanta lesz a következő próbálkozás. Ezek esetében a költséghatékonyság elvész, és oda kell majd figyelnem a munkavédelemre, mert mérgező anyagokról van szó.szmk_star_wars_diy_kylo_ren_sisak_helmet_10_1.JPGA festés már gyerekjáték Kylo Ren esetében, mert fekete az egész így nincs szükség maszkolásra. A leglátványosabb része a munkának, fekete festékspray 2 rétegben. Az ezüst díszítő motívumokat fekete A4-es szivacslapból vágtam ki és fújtam le.szmk_star_wars_diy_kylo_ren_sisak_helmet_12.JPGA festék száradását követően a díszítő motívumokat pillanatragasztóval ragasztottam fel. A végeredmény nem tökéletes, de elsőre nagyon elégedett vagyok vele, ránézek és motivál a következő elkészítésére új anyagokkal való kísérletezésre. Ha ennyi időt nem akar valaki eltölteni sisak készítéssel, akkor elég a sablon kivágása írószer boltban kapható fekete kartonból, amit belülről ragasztószalaggal gyorsan össze lehet ragasztani, így ha nem is pillanatok alatt, de kész is a klassz sisak. Amennyiben megelégszünk Kylo Ren maszkkal akkor pedig elég az első felét elkészíteni. A sablon innen nyomtatható.szmk_star_wars_diy_kylo_ren_sisak_helmet_15.JPGszmk_star_wars_diy_kylo_ren_sisak_helmet_16.jpg

szmk_star_wars_diy_kylo_ren_sisak_helmet_17.JPG

szmk_star_wars_diy_kylo_ren_sisak_helmet_19.jpg

Szólj hozzá

star wars csináld magad diy helmet sisak kylo ren