2017. már 03.

Vélekedés - Logan

írta: szmozizok
Vélekedés - Logan

Kemény, mint az adamantium

szmk_logan_banner_2.jpgTe jó ég! 2000. óta hozzá vagyunk szoktatva egy bizonyos X-men stílushoz. Az előzetesek is megpendítették, hogy itt valami más lesz, de az öreg Logan a még öregebb X professzor és egy kislány kalandjai egyáltalán nem hoztak lázba. Nagyobbat nem is tévedhettem volna. A Logan film egy csemege. Egyedülálló koszos utazós film, üldözőkkel, állomásokkal, remek zenével és elképesztően jó történettel. Az X-men világot apró, humoros utalásokkal szövik bele, hogy a hangulat véletlenül se változzon, a huszonéves helyett a kisgyerek mutáns szintén tovább növeli a pikantériát. Kizökkentett a szülői énem kérdése, hogy vehettek fel egyes jeleneteket egy ekkora gyerekkel, ugyanis a korhatárt megemelték. Igen jól tették, sokáig nem is töprengtem a gyerekszínész esetleges lelki sérülésein, mert a Farkas/Rozsomák adamantium karmai hirtelen élesek lettek, és értelmet nyertek, nem csak látványelemként és ajtónyitóként funkcionáltak. Ez a változtatás dobott az egész filmes „Farkasvilág”-on a legradikálisabban, a korábbi X-men filmek karmos akciójelenetei és a mostaniak között ég és föld a különbség. A korhatár besorolás további adaléka a szabadabb szóhasználat ami Logan szokásos fanyar humorának élvezeti értéket a maximumra emelte, sziporkázott, akárcsak Charles Xavier. Számomra X professzor, bár központi figura, az egyik legkevésbé izgalmas mutáns, de ebben a filmben még ő is megkaphatta a legérdekesebb történetét. 2000-ben a moziban megláttam az adamantium karmokat „élő”-ben, mely jelenetet soha nem felejtem el akkora hatással volt rám, hiszen addig csak rajzon láttam, és 3 aranyeső vesszővel szereltem fel magam gyerekkoromban, hogy eljátsszam a Rozsomákot. A Logan film után viszont úgy gondolom most láttam először igazán Őt és a karmokat is, mert ez a film Farkas filmnek, X-men filmnek, és képregény filmnek is tökéletes.

szmk_logan_wolverine_poster_2.jpg

szmk_logan_wolverine_poster_3.jpg

szmk_logan_wolverine_poster_1.jpg

 

Szólj hozzá

marvel logan review x-men