2017. már 18.

Vélekedés - Kincsem

írta: szmozizok
Vélekedés - Kincsem

Jóval több, mint a legdrágább magyar film

szmk_kincsem.jpgA Kincsem nevű versenyló 54-szer állt rajthoz és 54-szer győzött, ezt a sikerszériát számomra a legendája köré kreált film sem törte meg. Ezen a héten néztem Enyedi Ildikó filmjét is és roppant érdekes, hogy a két romantikus film közül az álmokban szarvasként való találkozás történet a valóságosabb, a történelmi alapokon nyugvó Kincsem pedig a meseszerűbb a két magyar alkotás közül. De ez egyáltalán nem baj. A történelmi kosztümös filmek szerintem nem attól lesznek jók, minél hűbbek maradnak a történelemhez. Ridley Scott Gladiátor történetét nem az élet írta, James Cameron Titanic süllyedése Jack és Rose miatt lett moziélmény és nem dokumentumfilm. A Kincsem remek mozi, és magyar mozi, Nekünk készült, mert ha Spiritnek hívják a lovat, a gazdáját meg mondjuk Johnnak, akkor néhány különleges érzés elmarad. Kincsem első győzelme hasonló katartikus érzelmet váltott ki bennem, mint Ernőben, és egyetértően igazat adtam magának a lónak és szurkoltam Neki mikor Kincsem csak azért is makacskodott. Igazán akkor esett le, hogy igen jó történetet írtak Kincsem köré, mikor még a gonosz bukása is szomorú érzelmeket váltott ki bennem. A két főszereplő jó választás, a kosztümökbe bele lehet veszni, a zene jobban nem is illeszkedhetne a lovaglás témához, minden annyira klappol, hogy a számomra pici zavart keltő "valami amerikás" modern humor elemek és gyengébb számítógépes megoldások az égvilágon semmit nem vettek el az élményből. A legszebb az, hogy ezen a héten láttam a moziban egy mély művészfilmet, és egy igazán szórakoztató szuperprodukciót, mindkettő magyar, mindkettő tetszett, ezért "hollywood" egyáltalán nem hiányzott, amit korábban nem igazán gondoltam volna, hogy lehetséges.

    

kincsem_szmk.jpg

kincsem_szmk_1.jpg

kincsem_szmk_2.jpg

Szólj hozzá

review kincsem