2019. feb 03.

Csináld Magad - Hector jelmez (Pixar - Coco)

írta: szmozizok
Csináld Magad - Hector jelmez (Pixar - Coco)

Emlékeztető Coco mamának

szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me.jpgFarsangkor egy gyors filmes csináld magad projektnek a jelmez adja magát, de a Coco című animációs film Hector-ja, a Día de Muertos miatt, Halloween-re is tökéletes.

A Disney-Pixar egyik legjobb animációs filmjéből a Coco-ból Hector karaktere nagyon leegyszerűsítve egy koponyás arcfestés és szalmakalap. Ő egy férfi csontváz (halott) a filmből. Az alábbi kép bal oldalán látható a z eredeti karakter. A  jobb oldali főhős, Miguel, megszemélyesítéséhez már túl közel vagyok a holtak földjéhez.hector-coco.jpgAzért tudom magabiztosan, hogy egyszerű a jelmez, mert korábban már lepróbáltam, így most valójában csak tovább fejlesztem.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_1.JPEGA csontváz testet a fehér ing helyettesítette, de ami igazán hiányzott, az animációs film védjegye, a fehér gitár. Farsang révén határidőre dolgoztam. Két estés, azaz villám barkácsolás a magyarázat arra, hogy nem téveszthető össze majd egy igazi gitárral, és hangja sem lesz. Egy nagy kartondobozra és rengeteg forró ragasztóra volt szükség.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_1.JPGA játékgitárt a méretezéshez használtam, mert nem akartam életnagyságút, hiszen felesleges. Farsang után gyaníthatóan a gyerekek lenyúlják, így a gyerek méret bőven jó.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_2.JPGSzabad kézzel rajzoltam egy testet, kivágtam, majd újra körberajzolva még egyszer ugyanez. A gitár vastagságát nagyjából 'eldöntöttem' és vágtam egyenes léc mellett csíkokat az oldalfalnak. A lyukat szabad kézzel kört rajzolva kivágtam. Matematikailag természetesen nem nevezhető körnek.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_3.JPGÖsszeragasztottam a testet.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_4.JPGA gitár nyakát és fejét 3x vágtam ki. Az első hosszabb nyakú ami rámegy a testre a lyukig. A stabilitás érdekében a hullám-karton hullámai váltott irányban vannak a három rétegnél.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_5.JPGA szegélyeket 'agyon' forró ragasztózom, mert a karton rétegei közé befolyva, majd megszilárdulva, jó kis keménységet adnak.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_6_1.JPGA részletek kimerülnek a húrláb és a bundok-ban, melyeket egyszerű karton csíkokból felragasztottam. A pontos fogalmakat a poszt készítésével szimultán nézegetem, mert fogalmam sincs a gitár részeinek megnevezéséről.

Jöhet a fehér színre fújás, két oldalt, két rétegben, így a várakozási időt ki lehet használni a jelmez egyéb részeinek elkészítésére.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_7_1.JPGFekete hosszú ujjú pólóhoz mindössze egy képre van szükség és fehér textilfestékre, hogy anatómiailag helytelen, de farsangra kielégítő csontvázat skicceljünk.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_8_1.JPGEleinte stencilben gondolkodtam, de az időhiány miatt szabad kézzel dolgoztam. Cosplay szinten nem üti meg, jelmezbálba szerintem oké.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_9_1.JPGA gitár még büdös, de érintés száraz, ezért el lehet kezdeni felszerelni és díszíteni. Faforgácslap csavar volt otthon, ezért nem gondoltam túl, és szerintem pont megfelelő a húrozáshoz. Mindössze be kellett csavarni őket, és 4 fért el.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_10.JPGszmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_11.JPGA fehér gitárból úgy lesz Ernesto de la Cruz gitárja, hogy díszítő festést kap. Ez a legmunkaigényesebb része az egész jelmeznek, de a leglátványosabb is. Itt viszont addig cicomázza az ember ameddig van rá ideje, szerintem a legfontosabb a gitár fejének koponya festése, ettől azonnal beazonosítható.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_12.JPGszmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_13.JPGNagyon részleteiben nem követtem a filmbéli motívumokat, csak nagyvonalakban. Az összkép lesz a lényeg.  szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_15.JPGszmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_18.JPGszmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_17.JPGEgy 'reklám' szalmakalap szélét lebontottam, ezzel is film közelebbivé hozva a teljes jelmezt. A húrok pedig madzag a csavarokhoz kötve. Damil volt az alapötlet, de szerintem nem lenne ennyire látványos.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_21.jpgKorábbi csináld magad projektekhez képest nagyon rövid idő alatt elkészültek a Hector jelmez főbb elemei, minden további kiegészítő már csak hangulatfokozás. Kivételt képez az arcfestés, anélkül bizonyosan a Rivera család csalódott lenne és cipővel dobálna.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_26.JPG

szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_27.jpg

Az összkép pedig az alábbiakban látható egy squash pályán. Kiegészítők a piros sál, egy női mellény és nadrágtartó (alias hosentróger). Ami azonnal szembetűnő, hogy a kézfejekkel még kellett volna kezdeni valamit.

Coco mama, ha nem is sírja el magát bizonyosan elégedett lenne, főleg ha az ember betanulja mellé az Emlékezz Rám!-ot szavalni.szmk_diy_csinald_magad_pixar_disney_coco_hector_dia_de_muertos_remember_me_20.JPG

 

Szólj hozzá

csináld magad disney diy jelmez pixar coco costume remember me emlékezz rám hector