2018. feb 28.

Vélekedés - Mute (Netflix)

írta: szmozizok
Vélekedés - Mute (Netflix)

Csúnyán abszurd jövőkép

mute_szmk_netflix.jpgA filmet Duncan Jones rendező nevével és hozzá kapcsolódó körítéssel adta el nekem a Netflix, és meg is vettem, mivel megnéztem. Nem futok a pénzem után, de a rendező fénye számomra jókorát fakult. Az egyetlen élmény egy húsvéti tojás ami eszembe juttatta, mennyire jó kis sci-fi volt a korábbi rendezése a Hold, és semmi több. A néma hősszerelmes hősünk végigmegy az útján, hogy rádöbbenjen szerelmének vannak titkai. Technológiai nomádként hangtalan bénázik egy mostanság elég gyakran vizionált világban, ami még élvezetes is lehetne, ha mondjuk John Wick módjára aprítaná a népet, de az Én reakcióm még akkor is fanyalgás, mert a repkedő autós és neonfényes jövőt nem tudja elfogadtatni velem. Miért? A bordélyházat többször megjárjuk és mi vár a férfira ott a jövőben… emberre nem hasonlító szexrobotok, nőnek öltözött férfiak tucatja, ha perverz az illető akár kiskorúak, de egy heteroszexuálisként szép nőnek ítélt lényt keresve sem találni. Nem vagyok antiszemita, elfért volna itt minden, de nem ennyire mértéktelenül és ha ezzel a jövőbeni Berlin vagy Európa romlottságának hangsúlyozása volt a cél akkor a film lett véleményem szerint előítéletes. Az enyhe pedofíliai vonal tetézi a felháborodásom, mert szerintem öncélúan arra használja, hogy ellenszenvesebbé tegyen egy negatív szereplőt. Ez a téma egy komoly drámában számomra elfogadható, de ebben a filmben, ilyen körítéssel aligha. A személyes végkövetkeztetésem a csalódást követően, hogy ha így alakulnának a dolgok, egy olyan lelkületű ember aki vallási okokból még a gyógyítható némaságát sem hajlandó meggyógyíttatni már rég végzett volna magával látva mi veszi őt körül és nincs se szerelem, se Mute című sci-fi, csak némaság.

mute_szmk_netflix_2.jpg

Szólj hozzá

review netflix mute duncan jones