2018. feb 10.

Vélekedés - Kojot

írta: szmozizok
Vélekedés - Kojot

Fergeteges magyar film

szmk_kojot_1.jpgA Kojot film körül napok óta nagy a zűr, de ez a 2017-es alkotás valóban az Én figyelmemet is elkerülte ezidáig. A háttérben zajló folyamatokról nem foglalok állást, arról például itt lehet olvasni. A végeredmény, hogy a film kint van a népszerű videómegosztón (sajnos nem tökéletes, de nézhető hanggal) Én pedig megnéztem. A számláló talán a fél percet sem éri el és az ember azt veszi észre, hogy jár az agya, mi a fene folyik itt, aztán már csukódik is az ajtó mögötte, két órára a képzeletbeli magyar falvacska, Tűzkő rabja lesz. A lent látható plakátok is egyértelműen előrejelzik, jó néhány elem a filmből valóban az általam nem annyira szívlelt vadnyugatból származik, de ezt mértékletesen beültetve a magyar virtus világába remek buli kerekedik. A gonosz gazdag mindenható gazfickó bármire képes, hogy megszerezze a számára szükséges földterületet. Nem önös érdekből teszi ezt, hanem a nagy közös cél érdekében, ami persze nem egy vasútvonal, hanem wellness centrum, de van egy makacs ember aki nem adja be derekát és ő nem cowboy hanem pesti srác. Így a fenyegetés sem lovon, hanem például Lada Nivában érkezik Polgárőrség felirattal, majd hosszas farkasszemezés helyett azonnal lökdösődés és b.z.megelés... igen ez itt a magyar préri. A pénz nem kell kapod az öklöt, reccsen az orr és fröccsen a vér, aztán iszunk egy jó pálinkát. Mondanivaló számomra, hogy a férfi becsület és kitartás meddig érthető, és hol kezdődik már az önző makacsság, ahol a hamis meggyőződés, hogy másokért csinálunk valamit egyenesen tettlegességbe torkollik. Mindez elhalványul a durván kemény bunyók, és hamisítatlan hazai hangulat árnyékában. Az Üvegtigris jut eszembe, ahol a poénok a miliő miatt ütnek, az érzést csakis Én, magyar néző tudom értékelni, külföldi aligha. Kellemesen mosolygok az erős túlzásokon, mert alapja az én kultúrám, jól érzem magam benne. Sajnálom, hogy a moziban kihagytam, és ilyen körülmények között láttam, de remélem a bonyodalom a producerekkel nem tántorítja el a rendezőt a további alkotásoktól, mert a Kojot egy fergeteges magyar film. Ez a kör most ingyen volt, de a következőt feltétlen fizetem.

 

szmk_kojot_4.jpg

szmk_kojot_3.jpg

szmk_kojot_2.jpg

Szólj hozzá

review kojot