2017. sze 28.

Csináld Magad - Némó nyomában születésnapi dekoráció

írta: szmozizok
Csináld Magad - Némó nyomában születésnapi dekoráció

Saját kezű vízalatti világ a nappaliban

szmk_finding_nemo_nemo_nyomaban_party_dekoracio.jpgAz első tematikus születésnapi zsúr sikerét követően, egy évvel később már szinte muszáj volt rittyenteni valamit a nagy bulira.  A Jégvarázs ötlet könnyen született, hiszen a kislányoknak a Jégvarázs olyan, mint a fiúknak a Star Wars vagy a Verdák, nem létezik, hogy nem szeretik. Hófelhő és egy életnagyságú Olaf lett a dekoráció leglátványosabb eleme, a hófelhő mostanra a bölcsőde téli dísze, Olaf pedig azóta is szobadíszként szolgál a gyerekszobában és lankadatlanul vígan mosolyog. Az elkészítésről itt lehet olvasni.szmk_frozen_jegvarazs_olaf_1_1.jpgFélredobva minden Marvel, Star Wars és Trónok harca projektet, új ötlet után kutatva a neten a víz alatti világ csináld magad dekoráció nagyon megtetszett. Szerencsére éppen aktualitását nyerte a Szenilla nyomában Pixar folytatással, így ebben el is lehetett merülni.

Az első és leggyakrabban előforduló elem az interneten a halacskák papírtálcákból. Ebből több is elkészült, és hogy a Disney filmhez igazodjon, nyomtatni kellett Némót és Szenillát is színező formájában, majd temperával kifesteni. A papírtálcás lényeknél csak a képzelet szab határt, illetve a színes papír, tempera és muffin papír készlet, mert semmi más nem kell hozzá. A tengeri csillag, akire rámondhatjuk, hogy ő Star az akváriumból, teljesen szabad kézzel készült.szmk_finding_nemo_nemo_nyomaban_party_dekoracio_7.JPGA medúzák voltak a következő igencsak egyszerű és nagyszerű ötletek. Ehhez műanyag átlátszó salátástálakra kellett a peremen körbe krepp papírt ragasztani, illetve szintén krepp papírokat lelógatni a csápokhoz. Minden celluxszal rögzítve, hogy a tálak majd egyszer újra használhatóak legyenek.szmk_finding_nemo_nemo_nyomaban_party_dekoracio_8_1.JPGKellett valami megalomán dolgot is. Egyértelmű a cápa, mert egy nagy bohóchal nem lenne autentikus. Erősebb kartonból kell kivágni az alakot, és a száját, majd két uszonyt ragasztani, hogy állva maradjon. Egy 4 éves gyerek, ha mögé guggol a fejét ki tudja dugni a cápa száján. A kartont temperával lett kifestve a netről lelesett színek szerint. Mikor kész lett nem tetszett, hogy a száján átlátni amikor nincs éppen valaki mögötte, ezért egy piros kartonlapot ragasztottam oda, amit csak felül rögzítettem, így felhajtható amikor éppen valaki fotót akar készíteni magáról a bestia szájában.szmk_finding_nemo_nemo_nyomaban_party_dekoracio_4_1.JPGAz új filmből, a Szenilla nyomából is rábukkantam egy hihetetlen könnyen elkészíthető csináld magad díszletre, Hank-re a polipra. A test narancssárga kartonból egy pofon egyszerű alakzat, a szemek szintén színes kartonból félkör alakzatok, a száj egy fekete vonal temperával, a csápok pedig krepp papír. Annak érdekében, hogy a csápok ne csak lógjanak egy faliképre került és néhány csápot cellux galacsinnal a keret szélének különböző pontjaihoz kellett rögzíteni.szmk_finding_nemo_nemo_nyomaban_party_dekoracio_6_1.JPGA DIY hal raj ötlet a netről szintén egyszerű és oltári látványos. Jó pár színes papírt össze kell fogni, kivágni egy hal alakzatot és felragasztani mindet egy irányba úszva. Tényleg pár perc alatt készen van.szmk_finding_nemo_nemo_nyomaban_party_dekoracio_1.JPGAz életnagyságú Olafhoz hasonló filmbéli életnagyságú figura Plecsni tanár úr lett. Ehhez nem a netről loptam az ötletet, hanem csak simán elkészítettem. Rajzoltam fehér kartonra egy rája alakot farok nélkül, ez a hasa, kivágtam. Az alakzatot körberajzoltam kék kartonra, ez a háta, de a 3 dimenziós hatás érdekében ezt kisebb ráhagyással vágtam ki. Az orránál fogva elkezdtem a széleket körberagasztani és újságpapírral tömtem ki a belsejét folyamatosan mígnem körbe értem a ragasztással. A farok résznél hagytam nyílást. Ide vastag kartonból vágtam egy hosszú farkat és ráragasztottam a kék kartont. Beledugtam a testbe és forró ragasztóval lezártam. A száj és a szemek félkörök, amiket merőlegesen helyeztem fel, a félkör kerületek hosszával megegyező oldalú háromszögekkel alakítottam ki a kidomborodó szemek és a száj alakját. Végül fehér temperával bepöttyöztem és feketével kopoltyúkat rajzoltam a hasára.szmk_finding_nemo_nemo_nyomaban_party_dekoracio_5.JPGimg_4111.jpgimg_4112.jpgIdáig a dekoráció egy csomó tengeri élőlény egy szobában. A fő víz alatti hangulatkeltő elem a tenger hullámai a plafonon kék krepp papírból és a tengeri növényzet zöld krepp papírból. Be kellett hálózni a plafont horgász damillal, a kék krepp papír tekercset kb 20cm széles darabokat vágni, majd több ponton a damilhoz ragasztani. Kész a hullámzó vízfelszín. A növényzet, hínár, pedig zöld krepp papír vékony csíkra vágva, megtekerve és alul felül rögzítve a függönyre. Adalékként az előző évi Olaf is újrahasznosításra került, búvárszemüveg, pipa és békatalp frissítéssel, mert általános igazság, hogy semmit sem szabad túlzásba vinni, de véleményem szerint születésnapi dekorációnál ez egyáltalán nem igaz.

Kész is van a Némó nyomában születésnap, hogy ez a nap is más legyen, mint a többi:szmk_finding_nemo_nemo_nyomaban_party_dekoracio_3.JPGszmk_finding_nemo_nemo_nyomaban_party_dekoracio_2.JPGAz Ünnepelt emlékezetébe bevésődnek ezek és úgy sorolja a születésnapjait, hogy a 3. volt a jégvarázsos a 4. a némós, a mai 5-diket pedig izgatottam várja és kedvcsinálóként, filmesen teaser-ként, itt egy kép, hogy remélhetőleg nem fog csalódni:img_4073.PNG

 

Szólj hozzá

születésnap csináld magad disney diy dekoráció birthday pixar finding nemo némó nyomában decoration finding dory szenilla nyomában