2017. ápr 28.

Öreg vagyok már a Csillagok háborújához

írta: szmozizok
Öreg vagyok már a Csillagok háborújához

Egy Star Wars történet

szmk_star_wars_old_3.jpgA Jedi visszatér évében születtem, tehát már gyerekkoromban régi /retro/ filmnek számított a Csillagok háborúja /Star Wars/, ennek ellenére beszippantott és azóta sem engedett el. Éppen ma van születésnapom. Réges-régen nagy elánnal  ünnepeltettem magam ilyenkor, majd pár év szünet, mert nem akartam tovább öregedni. Megbékélni látszottam a helyzettel, az idő múlásával, és elhatároztam idén csakazértis szervezek valamit.

Tematikus est, a mozi kávézójában /Cinema Café/, asztal lefoglalva, harapnivaló /snack/ megrendelve, de gondoltam szerzek csillagok háborújás szalvétát, mégis legyen valami dekoráció. Elmentem hát a helyi buli boltba /Party Shop/ nagy reményekkel, és valóban egy Kánaán fogadott, az eladó megnevezése szerint a „gyerek részlegen”.  Itt már zavart éreztem az Erőmben.szmk_star_wars_old_2_1.jpgJégvarázstól a Galaxis Őrzőikig minden kapható amit csak a gyerek és kocka /geek/ születésnap megkíván. A rajongó szíve hevesen dobog a birtoklási vágy elhatalmasodik és a lehetőségeknek csak a pénztárca meg a józan ész szab határt. Így lett a yodás és darth vaderes szalvéta mellé ébredő erős asztalterítő. A kerek héliumos rohamosztagosos lufit sem hagyhattam ki ami biztosan jól mutat majd az asztal közepén. Az óriás Kylo Ren lebegő figura ára magasnak ítéltetett részemről, de a gondolattal lazán eljátszottam mennyire ütős lenne.

Az említett lufi fel volt fújva, le volt kötözve, ezért az eladótól kellet kérnem:

Én: Azt a csillagok háborújás lufit szeretném elvinni.

Eladó: Melyiket?

Én: Azt a csillagok háborújás lufit.

Eladó: Mutasd meg, melyiket?

Én: Ezt.

Eladó: Ja, oké, de ez star wars-os (ejtsd: sztárvárszos).

Elbizonytalanodtam. Gyerekkel voltam, Ő is meg volt kicsit veszve ezért-azért. Mit mondtam? Mancs Őrjárat? Hercegnős? Bosszúállós?

Én: Miért mit mondtam?

Eladó: Csillagok háborújás.

Helyesen kértem. Az eladó egy fiatal lány, akinél ott volt éppen a hasonló korú barátnője. Azonnal ránéztem, mert azt hittem poénnak szánta. Egy kedves mosolyt kaptam. Neki sem tűnt fel.szmk_star_wars_old_4.jpgLehet, hogy látta a filmek egy részét, ha nem is látta tudta miről van szó, mert amúgy megkérdezte volna miről beszélek és nem erősít meg abban amit mondtam. Biztosan tud angolul is. De számára a Csillagok Háborúja és a Star Wars párhuzamosan létezik. A Csillagok Háborúja valami régi film lehet, a Star Wars pedig minden amin Darth Vader meg lézerkard van, vagy azzal kapcsolatos.

Nekem tetszik a Star Wars felirat, hihetetlenül el van találva, jól néz ki, jó a hangzása. A történetért és a karakterekért ami mögötte van rajongok, a márka /brand/ valami elképesztő nagyságra tett szert, az Erő van vele, de Én hiába látom a betűket, mindig Csillagok háborúját olvasok ki belőle.

A boltból kifele menet Kylo Ren recsegő szinkronizált első mondata visszhangzott a fejemben Az Ébredő Erőből: Lám, mennyire megvénültél.szmk_star_wars_old_1.jpg

 

Szólj hozzá

star wars other