2016. dec 31.

Mozi élmények 2016 - SZMK tetszési sorrendben

írta: szmozizok
Mozi élmények 2016 - SZMK tetszési sorrendben

szmk_2016.jpg

Kipakoltam az összes mozijegyet a földre és sorrendbe raktam. Nem egyszerű feladat. Összesen 29 filmet néztünk meg 2016-ban a moziban ebből kapásból kivettem a Zsivány Egyest, hogy csökkentsem az elfogultságot a listában, de így is a képregényfilmek lehet jobb helyezésben részesültek, mint érdemelnék... ugyanakkor ez egy szubjektív sorrend és Nekem a szuperhősök nagyon bejönnek mindig. Ez volt tehát 2016-os Szombathelyi Mozizó Kommuna év őrülten jó filmekkel és néhány csalódással... volt amire nem jutottunk el, de idén is volt olyan amit többször megnéztünk, például a Zsivány Egyest.

Különdíj: Star Wars: Zsivány Egyes egy remekül sikerült Csillagok Háborúja film, kicsit más, de ízig vérig Star Wars rengeteg új ötlettel és hatalmas csatával a végén.

 

1. Érkezés / Arrival - feszült, okos, elgondolkodtató és megható sci-fi, kiváló zenével, letisztult látvánnyal, igazi mestermunka, mert még most is kísért.

2. A szoba / Room - enyhén gyomorszorongató volt, de mellette igazán szép történet szülő gyerek kapcsolatról, kicsit másképp.

3. Amerika Kapitány: Polgárháború - mindentbele Marvel, kimagaslóan remek történettel, fordulattal.

4. Kaliforniai Álom / La La Land - a legfinomabb filmes limonádé musical formában aminek a dallamát 24 óra elteltével is dúdolászom.

5. Doctor Strange - egy remek új karaktert mutatott be, és új misztikus világot tágítva a Marvel univerzumot, jó poénokkal és eszement látvánnyal.

6. A nagy dobás / The big short - egy szép nagy pofon a bankvilágnak, igazán szórakoztatóan előadva nagy színészekkel és nagyon emlékezetes karakterekkel.

7. Steve Jobs - a hosszú életrajz röviden, igazán kreatívan összesűrítve, pörgősen, tökéletes szereplőkkel.

8. Éjszakai ragadozók - történet a történetben, zavarba ejtő és feszült, kicsit művészi.

9. Star Trek: Mindenen túl - olyan mint a másik kettő, talán egy kicsit kevesebbet tud minden tekintetben, de még így is szuper jó Star Trek sci-fi.

10. Batman v Superman - Lehúzták, nekem bejött, de valószínű azért, mert Batman az Batman, így túlteszem magam gyengeségein még akkor is ha pontosan látom őket. És király a hanszimmer zenéje!

11. Legendás állatok és megfigyelésük - Meglepődtem mennyire lekötött, azt gondoltam a Harry Potter világ nem tud újat mutatni... tud.

12. Assassin's Creed - Új sztori, izgalmas és egyedien látványos, volt ami nem kifejezetten tetszett benne, de a folytatásokban látom a nagy jövőt.

13. A könyvelő - semmi extra, csak egy jóó kis akciófilm.

14. Zootropolis - kreatív és ötletes animációs film, jó humorral, de nagyobb gyerekeknek való meg felnőtteknek.

15. A visszatérő - gyönyörű szép képi világ, szinte fáztam a moziban, de a története hidegen hagyott.

16. Saul Fia - a témát nem kedvelem, de a megvalósítás az tényleg egyedülálló, soha nem láttam ilyet, és örülök, hogy magyar film mutatta először. Az Oscart megérdemelte, le a kalappal.

17. Deadpool - szerintem túlértékelt, de kétségtelenül mocskosan szórakoztató.

18. Szenilla Nyomában - klassz folytatás Kautzky Armanddal.

19. Spotlight - véleményem szerint érdekes film, de a legjobb film Oscart nem adtam volna.

20. Kubo és a varázshúrok - gyönyörű történet felnőtt animációs film formájában.

21. X-men: Apokalipszis - valahogy nem tudott újat mutatni, pedig van elfogultság az X-ek és Fassbender Magneto iránt.

22. Warcraft - Az orkok tetszenek, az emberek sajnos nem, így felemás az érzés.

23. Énekelj! - igazán aranyos animációs film, kiemelkedő zenei kavalkáddal és minimális agresszióval kisebb gyerekeknek ideális.

24. Kis kedvencek titkos élete - gyerekeknek lehet tetszik, Nekem sok volt.

25. Inferno - számomra jobb, mint a könyv, ennél többet nem tudok.

26. Függetlenség napja: Feltámadás - pont olyan volt mint az első rész, csak 20 évvel később ez már annyira nem hatott meg.

27. Suicide Squad - az év legnagyobb csalódása Nekem, ugyanakkor itthon mindig berakom a lejátszóba, mert a filmzenéje bombajó. 

28. Jack Reacher: Nincs visszaút - ez szerintem nem sikerült, az első sokkal de sokkal jobb.

 

itt pedig az összes jegy 1 képen:szmk_2016.JPG

 

 

 

Szólj hozzá

other 2016 sorrend