Mozi élmények 2016 - SZMK tetszési sorrendben
Kipakoltam az összes mozijegyet a földre és sorrendbe raktam. Nem egyszerű feladat. Összesen 29 filmet néztünk meg 2016-ban a moziban ebből kapásból kivettem a Zsivány Egyest, hogy csökkentsem az elfogultságot a listában, de így is a képregényfilmek lehet jobb helyezésben részesültek, mint érdemelnék... ugyanakkor ez egy szubjektív sorrend és Nekem a szuperhősök nagyon bejönnek mindig. Ez volt tehát 2016-os Szombathelyi Mozizó Kommuna év őrülten jó filmekkel és néhány csalódással... volt amire nem jutottunk el, de idén is volt olyan amit többször megnéztünk, például a Zsivány Egyest.
Különdíj: Star Wars: Zsivány Egyes egy remekül sikerült Csillagok Háborúja film, kicsit más, de ízig vérig Star Wars rengeteg új ötlettel és hatalmas csatával a végén.
1. Érkezés / Arrival - feszült, okos, elgondolkodtató és megható sci-fi, kiváló zenével, letisztult látvánnyal, igazi mestermunka, mert még most is kísért.
2. A szoba / Room - enyhén gyomorszorongató volt, de mellette igazán szép történet szülő gyerek kapcsolatról, kicsit másképp.
3. Amerika Kapitány: Polgárháború - mindentbele Marvel, kimagaslóan remek történettel, fordulattal.
4. Kaliforniai Álom / La La Land - a legfinomabb filmes limonádé musical formában aminek a dallamát 24 óra elteltével is dúdolászom.
5. Doctor Strange - egy remek új karaktert mutatott be, és új misztikus világot tágítva a Marvel univerzumot, jó poénokkal és eszement látvánnyal.
6. A nagy dobás / The big short - egy szép nagy pofon a bankvilágnak, igazán szórakoztatóan előadva nagy színészekkel és nagyon emlékezetes karakterekkel.
7. Steve Jobs - a hosszú életrajz röviden, igazán kreatívan összesűrítve, pörgősen, tökéletes szereplőkkel.
8. Éjszakai ragadozók - történet a történetben, zavarba ejtő és feszült, kicsit művészi.
9. Star Trek: Mindenen túl - olyan mint a másik kettő, talán egy kicsit kevesebbet tud minden tekintetben, de még így is szuper jó Star Trek sci-fi.
10. Batman v Superman - Lehúzták, nekem bejött, de valószínű azért, mert Batman az Batman, így túlteszem magam gyengeségein még akkor is ha pontosan látom őket. És király a hanszimmer zenéje!
11. Legendás állatok és megfigyelésük - Meglepődtem mennyire lekötött, azt gondoltam a Harry Potter világ nem tud újat mutatni... tud.
12. Assassin's Creed - Új sztori, izgalmas és egyedien látványos, volt ami nem kifejezetten tetszett benne, de a folytatásokban látom a nagy jövőt.
13. A könyvelő - semmi extra, csak egy jóó kis akciófilm.
14. Zootropolis - kreatív és ötletes animációs film, jó humorral, de nagyobb gyerekeknek való meg felnőtteknek.
15. A visszatérő - gyönyörű szép képi világ, szinte fáztam a moziban, de a története hidegen hagyott.
16. Saul Fia - a témát nem kedvelem, de a megvalósítás az tényleg egyedülálló, soha nem láttam ilyet, és örülök, hogy magyar film mutatta először. Az Oscart megérdemelte, le a kalappal.
17. Deadpool - szerintem túlértékelt, de kétségtelenül mocskosan szórakoztató.
18. Szenilla Nyomában - klassz folytatás Kautzky Armanddal.
19. Spotlight - véleményem szerint érdekes film, de a legjobb film Oscart nem adtam volna.
20. Kubo és a varázshúrok - gyönyörű történet felnőtt animációs film formájában.
21. X-men: Apokalipszis - valahogy nem tudott újat mutatni, pedig van elfogultság az X-ek és Fassbender Magneto iránt.
22. Warcraft - Az orkok tetszenek, az emberek sajnos nem, így felemás az érzés.
23. Énekelj! - igazán aranyos animációs film, kiemelkedő zenei kavalkáddal és minimális agresszióval kisebb gyerekeknek ideális.
24. Kis kedvencek titkos élete - gyerekeknek lehet tetszik, Nekem sok volt.
25. Inferno - számomra jobb, mint a könyv, ennél többet nem tudok.
26. Függetlenség napja: Feltámadás - pont olyan volt mint az első rész, csak 20 évvel később ez már annyira nem hatott meg.
27. Suicide Squad - az év legnagyobb csalódása Nekem, ugyanakkor itthon mindig berakom a lejátszóba, mert a filmzenéje bombajó.
28. Jack Reacher: Nincs visszaút - ez szerintem nem sikerült, az első sokkal de sokkal jobb.
itt pedig az összes jegy 1 képen: