2016. okt 22.

Csináld Magad - Star Wars és Batman töklámpás

írta: szmozizok
Csináld Magad - Star Wars és Batman töklámpás

szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin.jpgNem mondhatnám, hogy az Amerikában bejáratott halloween bármikor is eszembe jutott volna a korábbi években. De idén az történt, hogy kaptam két hatalmas tököt. Elsőre visszautasítottam, mert mit kezdenék velük, csupa föld volt mindkettő, az őszi dekoráció is kipipálva kicsi dísztökökkel, meg krizantémmal. Nem kell. Aztán mégis elfogadtam, mert eszembe jutott a tökfaragás. Az alábbi képen jól látszik mekkora tökökről van szó, a kisebbek jól szemléltetik nagyok méretét.szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_2.JPGKerestem az eszközöket és a számomra érdekes mintákat. Rengeteg szép munkát találtam, de általában a klasszikus tökfaragós tök típusból, ellenben az enyémek amorf és barázdált felületűek, rusztikusak. Ezért első alkalommal olyan mintákat választottam amik nagyon egyszerűek. Naná az első gondolat Star Wars. Az óriás tök egy rohamosztagos fejet kap a Csillagok Háborújából, a kisebbik tök pedig lapos alakja miatt egy Batman jelet, abból is a Sötét Lovag fajtát, mert az a leglaposabb, és kevés benne a görbe is.

Első lépés a tökök lemosása, a második pedig a skalpolás. A nagy méret miatt biztosra vettem vastag a tök húsa és kemény a fala, ezért fúrót használtam elsőre. Lyukakat fúrtam körbe a tetejére, majd szikével körbevágtam lyukról lyukra. Itt kapásból elkövettem az első amatőr hibát, hogy felülről merőlegesen fúrtam és vágtam, így a kiszedett kupak tisztítás után beleesik. Ferdén kellett volna, de belenyomtat két szöget két oldalról amik megtartották és így megoldva a probléma. A második töknél pedig helyesen (rutinosan), ferdén oldalról fúrtam és vágtam. A belsejét kézzel szedtem ki majd kanállal kaparva a maradékot. Itt a gyereket be lehet vonni a műveletbe, de az enyém annyit mondott: fúj, nem volt hajlandó megfogni a beltartalmat.szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_4.JPGA rohamosztagos sisak fő motívumait képes vagyok kevéske rajz tudásommal is elkészíteni, ezért szigetelő szalaggal belőttem a két szem és száj pozícióját, a felső vonalakat a szigetelő szalag mellett fekete tollal meghúztam.szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_3.JPGA többi vonal már szabad kézzel készült, csak a szemeket és a szájat rajzoltam meg.szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_5.JPGA vonal mellett megfúrtam sűrűn, itt már segített a gyerek is, fogta a fúró alját, hogy nehezebb legyen tartanom a vonalat és csak akkor szabadott fúrni, ha ő azt mondta: Mehet! Ezek után szikével vágtam körbe mindent. Próbáltam a fúró miatti hullámokat is lefaragni, célszerűbb lett volna kisebb fúrószárat használnom, persze így is lassan ment az asszisztens miatt.szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_6.JPGA sisak alsó két hangszóróját meg a légző egységet (ami csak a füstöt szűri a mérget nem!) és az oldalsó vonalakat már nem rajzoltam, szemmértékkel fúrtam.szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_7.JPGKész is a hatalmas Star Wars tök, világosban nem annyira egyértelmű, ami nem csak az Én gyakorlatlanságom miatt van, szerintem...hanem mert rusztikus a tök.szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_8.JPGSötétben a belsejében 3 mécsest gyújtva viszont már mosolyogtató az eredmény.szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_11.JPGJöhet a Sötét lovag! A második tök  felülete kevésbé barázdált, így kinyomtattam a jelet, a felesleges papírt levágtam és tűvel rögzítettem. Szintén tűvel finoman körbe szurkáltam a jelet, a sarkoknál sűrűbben az egyeneseknél és görbéknél ritkábban.szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_15.JPGA minta tökéletesen meglátszott, így szikével először csak finoman körbevágtam, hogy meglegyen a penge útja, majd még egyszer teljesen belemélyesztve. Azért kellett két menetben mert vastag volt ennek is a húsa.szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_16.JPGAz eredmény itt már világosban is majdnem tökéletes, de Bruce Wayne első kérdése az lenne: van feketében?szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_18.JPGSok ötletet láttam festett tökökről és gondoltam akkor ez is megér egy próbát. Pont van fekete festék spray ami a Kylo Ren sisak készítéséből (hamarosan megosztom azt is) maradt. A jelet újság papírral tömtem ki, hogy a hús narancssárga színe megmaradjon, majd egy rétegben lefújtam.szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_20.JPGA végeredmény Nekem nagyon bejött, a narancs-fekete miatt világosban is látványos. szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_27.JPGSötétben mécsessel pedig még az első töknél is elégedettebb mosolyt csalt az arcomra.szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_21.JPGAz őszi dekoráció így kiegészülhetett egy Rohamosztagos és egy Batman tökkel. Valaki kérdezte: és Superman? Azt válaszoltam: majd jövőre!szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_23.JPG

szmk_star_wars_batman_tok_pumpkin_22.JPG

Szólj hozzá

star wars batman diy tök dc pumpkin rohamosztagos stormtrooper